loader image

Izložba „Narodne nošnje kroz objektiv Toše Dabca”

tra 30, 2024

Otvorenje:
30/04/24

Izložba „Narodne nošnje kroz objektiv Toše Dabca” predstavlja izbor od trideset i dviju fo

tografija iz bogate ostavštine Toše Dabca, jednog od najistaknutijih zagrebačkih fotografa, koja

sadrži više od dvjesto tisuća negativa. Izložene fotografije pripadaju u tzv. Dabčeve folklorne

fotografije na kojima su prikazani motivi narodnih nošnji raznih krajeva Hrvatske, Bosne i Her

cegovine i Makedonije. Pri izboru fotografija, vodili smo se željom da prikažemo one koje nisu

često reproducirane i samim su tim manje poznate stručnjacima i ljubiteljima narodnih nošn

ji. Ipak, nismo mogli odoljeti izlaganju i nekih od poznatijih fotografija. Takve su, primjerice,

Makedonac i Žena iz Garešnice koja je na izložbi prikazana u drugom svjetlu. Izložena studijska

fotografija prikazuje kako je nastala fotografija koja je često publicirana pod nazivom Žena iz

Garešnice. To upućuje na činjenicu da je Dabac često bio angažiran za fotografiranje nošnji za

razne publikacije i folklorna događanja i da su na njima detalji narodnih nošnji promišljeno i

pomno odabrani.

The exhibition under the title “Folk costumes through the lens of Tošo Dabac” presents a selec

tion of thirty-two photographs from the rich legacy of Tošo Dabac, one of Zagreb’s most prom



inent photographers, which includes more than 200,000 negatives. The selected photographs

belong to Dabac’s folk photographs which depict the motifs of folk costumes from different

parts of Croatia, Bosnia and Herzegovina, and Macedonia. When selecting the photographs, we

were guided by wanting to show those that have not been reproduced frequently and which are

thus less known to experts and folk costume enthusiasts. Still, we could not resist choosing

some of the better-known photographs, too, such as the Makedonac (The Macedonian), and

Žena iz Garešnice (Woman from Garešnica), which is seen in a different light in the exhibition.

The exhibited photographic study shows the making of the photograph that is often published

as Žena iz Garešnice. This reveals that Dabac was often hired to photograph folk costumes for

various publications and folklore events, and that the details of the folk costumes in the photo

graphs are thoughtfully and carefully selected.

Share This